2014. október 1., szerda

Hírlevél vagy levélszemét? - Nagytakarítás a postaládában

Te is érezted már, hogy olyan levelek árasztják el az E-mail fiókodat, amiket nem akarsz, nincs időd, nincs kedved elolvasni, és alig tudod közülük kibogarászni, mi az, ami tényleg Neked szól? Ismerem az érzést! A legbosszantóbb az egészben talán az, hogy vannak olyan hírlevelek, amik értelmesek, hasznosak, amiket el kellene olvasnom, de nem teszem, mert egy csomó olyan van körülötte, ami nem érdekel. Ezért úgy döntöttem, ideje rendet rakni a levelesládámban.

Végignézve az E-mail fiókomban a következő levéltípusokat találom:

- Személyes levelek, amik nekem szólnak. Főként barátoktól, családtagoktól. Ezek a legfontosabbak, egyben a legritkábbak...

- Körlevelek szintén barátoktól, családtagoktól. Például, amikor az öcsém beszámol a költözésükről, akkor nyilván nem fogja mindenkinek egyesével megírni. Ezek szintén nagyon fontosak.

- Levelezőlistás levelek. Szerencsére nem vagyok fenn túl sok levelezőlistán, és ezek közül is csak egy igazán aktív, a kórusom listája. Itt beszéljük meg a kórus életével kapcsolatos dolgokat.

- Fontos értesítők. Például kapok mailt arról, ha kommentet írtok a blogbejegyzéseimhez! Ez nagyon fontos, különben nem biztos, hogy észrevenném! :) Vagy pl regisztráció visszaigazolások és hasonlók.

- Hasznos hírlevelek. Na, ezek miatt kezdtem el ezt a blogbejegyzést. Vannak olyan hírlevelek, amiket érdemes elolvasni, mert hasznos információt adnak, esetleg tanfolyamszerűen segítenek valamely területen fejleszteni magunkat. Nem kifejezett célom reklámozni őket, de hogy lássátok, én mit tartok hasznos hírlevélnek, leírom, én melyikekre iratkoztam fel:
   1. Kerner Training - életvezetés, időgazdálkodás. Természetesen meg lehet venni a könyvét is, de már a hírlevele is rettentő hasznos!
   2. Pongor-Juhász Attila, az időmilliomos vállalkozó - hogyan lehet jól beosztani az idődet, úgy, hogy napi két órával több szabadidőd legyen, mint eddig. Van egy ingyenes videó-sorozata, ami nagyon inspiráló, szerintem zseniális tanácsai is vannak. Most jelent meg a könyve, amit meg is rendeltem, de azóta úgy érzem, kicsit túl sok kihagyhatatlan ajánlattal bombáz. De szó se róla, amit mond, az nagyon jó!
   3. Kinga, a pénzügyi őrangyal - háztartási pénzgazdálkodás egy nagyon szimpatikus, kedves nőtől. Anyu elvégezte az egyik tanfolyamát, ami jelképes összegbe került, de nagyon hasznos volt, de még a teljesen ingyenes hírlevele is hasznos. Persze itt is vannak kihagyhatatlan ajánlatok, de valamiből neki is meg kell élni. :)
   4. Milliomos észjárás - szemléletfejlesztési tippek. Bevallom, ezt olvastam ebből a csoportból legkevésbé, de talán inkább azért, mert az ingyen elérhető dolgok kevésbé ütősek mint a többinél. Nem is lettem (még) milliomos... :)

- Olyan hírlevelek, amik valamikor hasznosak voltak, de már nem érdekelnek, vagy máshol jobban tudok tájékozódni a témában, vagy nincs időm arra, hogy olvassam. Például, ha regisztráltál egy társkeresőre, de még jönnek a hírlevelek, holott hónapok óta boldog párkapcsolatban élsz... ;) De persze ez extrém eset. Nekem általában nyelvtanulási hullámokhoz és egyéb szezonálisan megjelenő hobbikhoz kötődnek.

- Olyan hírlevelek, reklámok és egyéb dolgok, amikről fogalmam sincs, mikor kértem, vagy kértem-e egyáltalán. Na, ez a levélszemét.

Hozzáteszem, pl a gmail nagyon intelligensen tudja szelektálni ezeket, be lehet állítani, hogy külön listázza a csak nekem szóló leveleket és a hírleveleket. Ezzel egy csomó melót megspórol nekünk. :)

Természetesen az utolsó kategóriába tartozó leveleket mindenképp érdemes kiirtani, de a valamikor hasznos, ám mára érdektelen levelektől sem kár megszabadulni. Ezt többféleképp meg lehet tenni:

Szerencsére a legtöbb levél láblécében van egy link, amivel le lehet iratkozni a hírlevélről. A másik lehetőség, hogy be kell jelentkezni az adott weboldalra a felhasználóneveddel és a jelszavaddal, megkeresni a beállításokat és leállítani a hírleveleket. Ez szép és jó, ha egyáltalán még emlékszel a belépési adataidra. Én nem mindig... Ekkor érdemes a levelet spam-nek jelölni és beállítani, hogy minden innen érkező levél automatikusan a spam mappába kerüljön. Lehetnek olyan hírlevelek is, amikbe néha belenéznék, de nem pont olyan gyakorisággal, ahogyan küldik őket, vagy csak éppen szeretném rendszerezve tárolni őket. Erre az a legjobb megoldás, ha készítek egy mappát és beállítom, hogy az erről a címről érkező levelek automatikusan oda kerüljenek. Ugyanezt lehet tenni a levelezőlistás levelekkel is, ha úgy érzed, inkább tömbösítve foglalkoznál velük, vagy csak éppen egy bizonyos időszakban szeretnéd inaktiválni magad, de nem örökre. A közhiedelemmel ellentétben a levlistákról is leiratkozhatsz anélkül, hogy az admint zaklatnád (a googlegroups-ban biztosan, a többiről nem nyilatkozom), hiszen minden listás levél alján van egy link erre vonatkozóan.

Ez most talán egy kicsit szárazabb volt, vagy túlságosan is magától értődő. De a lényeg, hogy abban bízom, ha megszabadulok a kéretlen és/vagy értéktelen leveleimtől, akkor több kedvem lesz elolvasni pl a hasznos hírleveleket. Ehhez a témához vág nagyon az önfejlesztés és annak alternatív (sokszor teljesen ingyenes) módjai. Írjak róla?
 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése