2014. október 27., hétfő

Napirend-rehabilitáció a hosszú hétvége után

Azt hiszem, nem csak nekem okoz problémát a hosszú hétvége után visszaállni a normál kerékvágásba. Persze akinek kötött munkahelye és munkaideje van, annak főleg a lelki része a nehéz, az időbeosztást a munkahely elintézi. De nekem, aki magam osztom be az időmet nem csak visszazökkenni nehéz, de egyszerűen több olyan nap van, amikor megtehetem, hogy nem a munkával töltöm az időmet és bizony nehéz jól megtalálni a határokat.
Például a múlt hétvégén, konkrétan péntektől keddig Angliában voltam konferencián, majd szerdán csináltam valami munka-szerűt, aztán kitört a hosszú hétvége, mikor is csütörtökön és pénteken Író születik tanfolyamon voltam reggeltől estig. Aztán szombat, vasárnap, és most próbálok visszazökkenni a hétköznapokba, de mivel Hidason vagyok, ez sem olyan egyszerű. De mint mindig, most is van néhány trükköm, ami nekem bevált! :)

1. Számíts a szabadnapokra! Ne legyen bűntudatod ha szabadnapod van, hanem számolj vele, tervezd meg, így aznap nem lesz bűntudatod. Mindenkinek van szüksége pihenésre!
2. Mielőtt kitör a hosszú hétvége, tervezd meg, mit fogsz csinálni utána! Ne csak tervezd meg, de írd is le, hogy tudd, pontosan minek kell nekiállnod, mit kell elvégezned. Ez megkönnyíti majd a munkakezdést.
3. Amíg szabadságon vagy, ne gondolj a munkára! Az olyan, mintha dolgoznál. Csak akkor tudod kipihenni magad, ha teljesen mást csinálsz.
4. Tervezd meg a szabadidődet! Így még véletlenül sem kísért meg, hogy a munkán agyalj.
5. Tervezd meg a hetedet! Mikor vége a hétvégének és elindul a dolgos hét, sokszor azt sem tudom, mihez kezdjek. Ha előre nem terveztem meg, akkor érdemes hétfő reggel ezzel kezdeni. Könnyebb lesz utána.
6. Élvezd a munkádat! Ne csak azért dolgozz, hogy valahogy elteljen a hét, hanem keresd meg a munkádban, amit élvezel benne.

Szép hetet mindenkinek! :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése