2014. október 9., csütörtök

Amin spórolok és amin nem

Mindenkinek vannak prioritásai, hogy mire költ többet és mire kevesebbet. Ami az egyiknek luxus, a másiknak szükséglet lehet, még akkor is, ha két hasonló anyagi helyzetű emberről van szó. 
Most elsősorban élelmiszerekről fogok írni, mert kicsit jobban belegondolva, mióta költséghatékony üzemmódban élek, alig költök másra. :)

Amin spórolok:

1. Cukros üdítőitalok. Sosem veszek magamnak azért, mert szomjas vagyok, vagy mert ezt akarom inni víz helyett. Egészségtelen és drága.

2. Chipsek. Bár nagyon szeretem őket, rendkívül ritkán veszek. Ha nagyon rágcsálnék valamit, akkor inkább a pattogatott kukoricát, a pufit, esetleg a klasszikus (Nógrádi féle) ropit részesítem előnyben.

3. Cukrozott müzlik és reggelizőpelyhek. Sajnos nagyon finomak, és bár egészségesnek hirdetik magukat, kész cukorbombák, és ráadásul drágák.

4. Péksütemények. Inkább úgy mondanám, igyekszem spórolni velük. Ez még kihívást jelent, de mind az egészségre gyakorolt hatásuk, mind az áruk miatt indokolt.

5. Kávé, energiaital, alkohol, dohánytermékek. Ezeket így egy kalap alá, mert nem élek velük. A kávét nagyon szeretem ugyan, de a hatását inkább alvással és vízivással érem el. Néha persze iszom egy kávét, de közel sem minden nap.

Amin nem spórolok:

1. Idénygyümölcs, idényzöldség. Ha valamelyik kimarad, úgy érzem, egy évszakot átugrottam, elmulasztottam, kimaradt az életemből. Valószínűleg azért, mert falun nőttem fel és mindig nagyon vártuk, hogy pirosodjon az eper vagy a paradicsom, hogy megérjen a szőlő, hogy végre szedni lehessen a borsót vagy a sütőtököt. Úgyhogy csak azért, mert városban élek és mert odafigyelek a kiadásaimra, nem mondok le a természet áldásairól.

2. Jó minőségű teljes kiőrlésű kenyér. Tudom, hogy a kenyéren rengeteget lehet spórolni, de a minőségi kenyér az egészségre van jó hatással.

3. Mogyoróvaj. Persze nem horror mennyiségben és ha csak lehet, akciósan. Egészséges alternatívája a margarinnak. Egy kis mézzel és pürésített banánnal fantasztikus csemege. (Na, erről még írok.)

4. Kókuszzsír. A legegészségesebb zsiradékfajta. Persze drágább mint a napraforgóolaj, de számomra még így is megéri. Ja, és mivel zsír állagú, margarin helyett is használható.


5. Extra szűz olívaolaj. Elsősorban salátákhoz használom, mert nem tesz jót neki a hevítés. Szintén azért fontos, mert egészséges. Nem kell belőle nagy mennyiséget használni.

6. Avokádó. A margarin legjobb, legegészségesebb alternatívája, segít a koleszterinszint csökkentésében és remek káliumforrás.

7. Méz. Amellett, hogy cukor helyett jó, megfázásos időszakban mint gyógyszer is hasznos.


8. Stevia. Mivel genetikusan hajlamos vagyok a cukorbetegségre, minden létező módon próbálom helyettesíteni a cukrot. Például folyékony Stevia kivonatot használok.

9. Nyírfacukor. Bár megoszlanak róla a vélemények, hogy igazán jó-e, mindenesetre a glikémiás indexe nagyon alacsony. Azokban a helyzetekben jó, mikor fontos, hogy ne legyen érezhető a Stevia mellékíze.

10. Teljes kiőrlésű gabonából készült gabonapehely. Nem olcsó, nincs is mindig itthon, de cukrozott müzlik helyett kiváló. Az Aldi-ban szoktam venni.


Bár látszólag sokkal kevesebb dolgon spórolok, mint amin nem, azt hiszem, anyagilag mégsem jövök ki rosszul. Vagy rosszabbul, mint ha fordítva lenne. Várom a hozzászólásokat, és a tapasztalataitokat. Nektek mik azok a dolgok, amiken spóroltok és miken nem?

Szép napot! :)

2 megjegyzés:

  1. Ez így rendben is van :) Tegnap óta nézegetem a blogot, csak így tovább!!! A kókuszzsíron én is gondolkodtam már, azt olvastam, hogy semmilyen olajszag nincs sütés után...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm, nagyon kedves vagy! Igyekszem olyan témákban írni, amik hasznosak és érdekesek.
      Valóban, a kókuszzsír nem olyan szagos mint a napraforgóolaj és sokkal egészségesebb. Ha kipróbálod, kíváncsi leszek a véleményedre! :)

      Törlés