2014. szeptember 30., kedd

Gazdálkodj okosan - Házi könyvelés

Szeptember 15-én kezdtem el vezetni a kis házi könyvelésemet. Találtam hozzá ugyan egy jó kis Excel táblázatot, de ismervén saját kitartásomat (ironikus mosoly), elkezdtem egy sokkal egyszerűbbet kockás papíron. Összesen öt dolgot tüntetek fel rajta: a dátumot, a bevételek összegét, amely mellé 1-2 szóval odaírom, honnan származik, a kiadások összegét, ahol szintén megjegyzem, mire költöttem, illetve a pénztárcám és a bankszámlám egyenlegét. Ha veszek valamit, a blokkokat mindig elteszem és a könyvelés mellé sorban gyűjtögetem. Ha valamiért nem kapok blokkot (például mert adakozás vagy pl a barátommal egy közös vásárláskor beleadok valamennyit, akkor az összeget felírom a telefonomba, vagy ha nem sikerül, akkor marad az ősi pénztárcakiborítós-számolós módszer. Az a lényeg, hogy egy 95%-ban pontos képet kaphassak arról, hogy egy hónapban mire mennyit költöttem és honnan mennyi bevételem jött.

Íme az én nagyon komoly könyvelésem :)


Ti vezettek házi könyvelést? Örülnék, ha mesélnétek a tapasztalataitokról.
Lassan itt a hónap vége, úgyhogy tudok egy félhavi összesítést csinálni. Beszámoljak róla?

3 megjegyzés:

  1. Nekem van egy új, tuti táblázatom a könyveléshez. Már sok mindent kipróbáltam, de egyik sem tetszett igazán, valami mindegyikből hiányzott. Ez az új pedig nagyon jó és egyszerű, nem kell hó végén számolgatni, hanem megteszi helyettünk. Persze lehet, hogy nem mindenkinek válik be, de ha valakit érdekel, akkor szívesen elküldöm.
    Kata

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nemrég akadtam rá erre a blogra, még nem is igazán sikerült végig olvasnom minden bejegyzést :) De nagyom teszik :)
      Engem nagyon érdekelne ez a táblázat, mert bár sokat kutakodtam a neten, egy igazán jót még nem találtam :) Nagyon szépen megköszönném, ha meg tudnád velem osztani :)

      Törlés
    2. Igen, Kata, engem is érdekel a táblázat! :)

      Törlés