2014. október 16., csütörtök

Önfejlesztés V. - Nélkülözhetetlen tanácsok a tudatos önfejlesztéshez

Az előző két bejegyzésben felsoroltam egy csomó olyan módszert, mellyel minimális vagy nulla pénzráfordítással fejleszthetitek magatokat valamely területen. Ahogy már a múltkor is írtam, fogok még adni néhány általánosabb tanácsot azoknak, akik tudatos és rendszeres önképzésre adják a fejüket. Csupa olyan dolgot írok, amikre magam jöttem rá az idők során.

1. Olyannal foglalkozz, amiért élsz-halsz. Az a legjobb önfejlesztés, ha az elején észre sem veszed. Például én nem azért kezdtem el sminkvideókat nézni, mert elhatároztam, hogy megtanulok sminkelni, és nagy nehezen rávettem magam minden nap, hogy fejlődjek. Nem, nem, nem. Azért néztem, mert borzasztóan érdekelt, lekötött. Volt olyan idő, mikor minden szabad percemben valamilyen sminkvideón lógtam. (Mostanában ugyanígy vagyok a rajzos videókkal.) És egyszer csak azt vettem észre, hogy már tudom, melyik terméket hova, mire és hogyan kell használni, és azon gondolkodtam, hogy hogy a csudába sminkeltem magam korábban enélkül a tudás nélkül. És persze amiket láttam, azokat meg is valósítottam saját magamon és a barátnőimen. És bár nem lett belőlem profi sminkes, de tudom, hogy sok mindent megtanultam a témában, és ezt tudom alkalmazni. Mára azt is megtanultam, hogy nem muszáj minden nap sminkelni... :)

2. Bármit nézel-olvasol, ami érdekel: valósítsd meg. Hiába tudsz elméletben ezer dolgot, ha sosem próbáltad gyakorlatban. Inkább szűkítsd le az érdeklődésed kevesebb tárgyra, de azokkal foglalkozz a gyakorlatban is. Hidd el, az az igazi élmény! :)

3. Gyakorlatias segédanyagot keress. Ha a fejedbe vetted, hogy megtanulsz valamilyen gyakorlati dolgot, akkor elsőre ne az elméleti szakkönyveket keresd. Például, ha szeretnél megtanulni gyöngyöt szőni, akkor ne a gyöngyszövés különböző technikáiról olvass, hanem készítsd el a legegyszerűbb szövőkeretet és kezdd el csinálni. Majd később, amikor már rááll a kezed, és van benne sikerélményed, Te magad fogod igényelni, hogy több és alaposabb háttértudásod legyen és nehezebb, bonyolultabb technikákat próbálj ki.

4. Keress kapcsolatokat. Ha találsz egy olyan személyt, aki az általad preferált területen valami nagyot alkotott, bátran vedd fel vele a kapcsolatot, ha kérdeznél vagy tanácsot kérnél tőle. Az emberek szeretik, ha tanácsot kérnek tőlük. 

5. Ha kifut, futtasd ki, de ne felejtsd el. Minden érdeklődésnek van egy kifutása. Persze vannak élethosszig tartó érdeklődések, de magamat ismerve például a rajzolás iránti érdeklődésem is valamikor csökkenni fog. Ugyanígy csökkent a sminkelés iránti érdeklődésem. Ez persze nem azt jelenti, hogy időnként ne venném elő a témát, vagy ne gyakorolnám a megszerzett tudást, de már nem minden nap. Ez teljesen normális. Csak arra figyelj, hogy amit megtanultál, azért teljesen ne felejtsd el.

Remélem, hasznosak voltak a mai tippjeim is. Várom a hozzászólásaitokat! 

Szép napot! :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése