2014. október 3., péntek

Pipere részleg IV - Kezdő sminkkészlet 4000 Ft-ból

Sminkelni nem egy olcsó hobbi, tapasztalatból tudom, de ha valaki csak egy kevés sminket szeretne feldobni egy-egy alkalomra, vagy a hétköznapokban kialakítani egy egyszerű sminkrutint, ahhoz viszonylag kevés termék elegendő. Persze az is relatív, hogy mennyi. Már egy szál szempillaspirál is "öltöztet", hangsúlyozza a tekintetet, de azért sminknek még nem nevezném. Ha már kiegészítjük egy szemceruza-vonallal, az is valami, de ennél nem sokkal több idő- és pénzráfordítással sokkal szebb sminket lehet készíteni. 
Kezdő sminkelőknek jó szívvel ajánlom az olcsóbb drogériás márkákat - Essence, Miss Sporty, Catrice, Alverde -, mert az árukhoz képest jó minőségű termékeik vannak. Sokat gondolkodtam, hogy mit tegyek bele a felsorolásba és mit ne, és lehet, hogy mások mást mondanának, én ezeket ajánlom. Bár állítólag a szép smink alapja az alapozás, az általam javasolt készletben nincs alapozó és púder. Én úgy gondolom, a szép smink alapja az egészséges és szép bőr. Ha szép a bőröd, akkor néhány kivételes esettől eltekintve fölösleges alapozóval elfedni, viszont ha bőrproblémáid vannak, az alapozó csak súlyosbítani fogja őket. Ilyenkor azt ajánlom, inkább egy kozmetikus vagy egy bőrgyógyász segítségével próbáld rendbe hozni a bőrödet. Jártam már úgy, hogy egy ideig rendszeresen alapoztam, és rövidesen nagyon csúnya pattanások jöttek ki rajtam. Mióta hétköznapokon nem használok alapozót és jobban odafigyelek a bőröm ápolására, sokkal szebb, üdébb az arcom. Egyébként csak akkor szoktam alapozni, amikor egy látványosabb sminket készítek valamilyen különlegesebb alkalomra. Egy erős sminkhez amúgy is sokkal jobban mutat a tökéletes(re megcsinált) bőr, ilyenkor kipirosodás elleni korrektort használok és kontúrozom is az arcomat. De ez nagyon ritka. A hétköznapokon bőven elég kicsit hangsúlyozni a szememet kevés és nem túl erős színnel, így nem kell félnem attól, hogy elkenődik, "lemászik". 
Tudnotok kell, hogy nekem rengeteg sminkcuccom van, amiket kisebb részben ajándékba kaptam, nagyobb részben akkoriban vettem, mikor még jobban megengedhettem magamnak, de persze nem egyszerre, hanem mindig egy-egy valamit. De, ha a meglevő tapasztalataimmal mégis egy új sminkszettet akarnék venni maximum 4000 Ft-ért, akkor ezeket venném. Az egyes termékekből olyan márkákat ajánlok, amit én is használok, de persze vehettek másmilyet is. Az árakat tájékoztató jelleggel tüntetem fel, ki lehet fogni őket akciósan is jóval kevesebbért. :)



korrektor - Miss Sporty Liquid Concealer, kb 850 Ft
négyrészes természetes színű szemhéjpúder - Essence Quattro - to die for, kb 900 Ft
barna szemceruza - Essence Long Lasting Eye Pencil - 02 hot chocolate, kb 550 Ft
szemhéjpúderecset - Body Soul (Müllerben vettem), kb 300 Ft
vékony, ferde ecset - Essence ecset zselés tushoz, kb 550 Ft
szempillaspirál - Essence I Love Extreme, kb 900 Ft

Ez így 4050 Ft. Persze lehetnek eltérések, de kis szerencsével még olcsóbban is megúszhatjátok. :)
Azért ezeket a termékeket javaslom, mert sokoldalúan fel lehet őket használni.
A korrektorral a feltűnő bőrhibákon tudtok enyhíteni, pl egy piros pattanás, de szemhéjpúder alá alapozásnak is használható.
A szemhéjpúder funkcióját nem kell külön magyarázni, de ha van benne egy matt barna szín, azzal a szemöldököt is ki lehet csinosítani.
A barna szemceruzával alul-felül lehet kontúrozni a szemet, esetleg kihúzni a vízvonalat (bár az fehérrel vagy feketével még jobb), vagy egy erősebb smink esetén az egész mozgó szemhéjat le lehet alapozni. A szemkontúrceruzát nem javaslom a szemöldökre, mert általában túl puha, és kenődik, illetve természetellenes lesz a hatása. Lehet kapni kifejezetten szemöldökceruzákat, de mint írtam, tökéletesen alkalmas rá egy matt barna, színben passzoló szemhéjpúder.
Egy lapított, de sűrű szőrű ecsetet ajánlok, mert ezzel fel is lehet vinni a festéket és satírozni is kiválóan lehet. Csak aprólékos, precíz munkára nem alkalmas, de arra ott a vékony, ferde ecset, amivel a szemöldököt lehet formázni, benedvesítve szemhéjpúderrel lehet tusvonalat húzni, a ceruzával húzott vonalat el lehet satírozni és szemhéjpúderrel fixálni.
A szempillaspirál funkciója adott, és hogyha kifogy, a spirál megtisztítva szemöldökfésűnek is alkalmas.

Ha érdekel Titeket, egy következő bejegyzésben mutatok öt sminkvariációt kizárólag ezekkel a termékekkel. 

Jó hétvégét Nektek! :)



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése