2014. szeptember 28., vasárnap

Csináld magad - Többfunkciós tároló

Magunknak elkészíteni dolgokat nem csak gazdaságos dolog, de hasznos időtöltés és remek hobbi tud lenni. Legalábbis én sokkal értékesebbnek érzem magam, ha sikerül alkotnom valamit. Legyen az egy rajz, egy finom vacsora vagy egy praktikus használati tárgy. 


Aki ismer, tudja, hogy a kreativitás nálunk családi vonás. Anyukám csodás táskákat és tortákat készít. Sokszor csak ámulok, hogy tud ennyi mindent ilyen magas szinten űzni, és úgy érzem, én erre képtelen vagyok. Persze van 21 év előnye hozzám képest, úgyhogy nem is várom el magamtól, hogy ennyire profi legyek, de igyekszem tanulni tőle. Például nemrég elhatároztam, hogy varrok farmerból egy felakasztható és összehajtható tárolót. Ezt már láthattátok a beköltözős posztomban, a szekrényben lóg. Most megmutatom, hogyan készült. Előrebocsátom, hogy én csináltam a varrás minden centijét, de Anyu végig a közelben volt. Azt mondta, hogy ha elakadok, szóljak, és nagyot nevetett, mikor utánasiettem, hogy közöljem, pontosan öt perc múlva el fogok akadni. :)


Nézzük, hogy készült. Először is tervezgettem, méricskéltem, és mint utólag kiderült, kicsit nagyobb lett a cucc, mint amire terveztem. Eredetileg sminktermékeket és piperecuccokat akartam benne tárolni, de sem a kialakítása, sem a mérete nem lett hozzá tökéletes. Ellenben kiváló fehérneműtároló lett belőle.

Most még minden darabokban

Kiszabtam farmerból egy hosszú csíkot az alapjának, majd elosztottam négy plusz egy részre. Négy darab házikó formát készítettem rá, közepükön cipzárral. Kiszámolgattam, mekkora háromszögek lesznek az oldalán, és egy rózsaszín egyszínű és egy kockás anyagból kiszabtam őket. Mikor közéjük varrtam a cipzárt, úgy néztek ki, mint valami sárkányok hosszú farokkal. :) 

Cuki kis sárkányok :D


Kiszabtam az oldalukat képező háromszögeket, és a színes anyagokból annyi csíkot, amennyivel be tudtam szegni a széleket. A háromszögeket szép sorjában rávarrtam a farmer alapra és végül beszegtem. 

Elkészült az első házikó

A tároló így felakasztva olyan, mintha egy kis fiókos szekrény lenne, ideális fehérnemű tárolására. Ugyanakkor összetekerhető - a háromszögek szépen egymáshoz illeszkednek -, és a felakasztó hurokkal szépen össze lehet gombolni, így jól elfér egy utazótáskában.

Anyu kicsit besegít


Ez EGYRE KIRÁLYABBUL NÉZ KI! :)

Tulajdonképpen kész... :)

Használatban...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése