2014. szeptember 22., hétfő

Pipere részleg III. - Sampon-tusfürdő illóolajokkal

Még az illóolajos bejegyzésemben ígértem, hogy megosztom veletek a samponom receptjét. Nem is igazán recept, hanem egy meglévő natúr sampont szoktam felturbózni. Az Alverde vagy az Alterra teljesen natúr, illatmentes samponjait szoktam használni, igazából nagyon hasonlít a kettő. Az Alterra-féle tusfürdő és sampon egyben, tehát még önmagában is hasznos, különösen utazáskor. De illóolajokkal felturbózva is szoktam tusfürdőként használni. 

A következő illóolajokból szoktam belerakni:
- teafa - fertőtlenítő, gombaölő hatású
- borsmenta - élénkíti a vérkeringést, frissít
- levendula - megnyugtat és remek illata van

Az utóbbi kettő közül lehet választani is, ha valaki inkább a frissítő vagy inkább a megnyugtató hatásra pályázik. De az illóolajok olyanok, hogy minél többféle van együtt, annál inkább erősítik egymás hatását. 

Azért kezdtem el sampont kutyulni, mert a barátomnak korpásodik és néha ki is sebesedik a fejbőre, és a normál korpásodás elleni samponok nem használnak - nem lepődöm meg rajta. Már pár hónapja használja a fenti kombinációt és bár még tökéletesen nem múlt el a korpásodás, de enyhült és a fejbőre sokkal kevésbé irritált. Cserébe kicsit hamarabb zsírosodik a haja, de eddig úgy néz ki megérte.

Ti már kutyultatok hasonlót?

Szép estét!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése