2014. szeptember 19., péntek

Pipere részleg II. - Házi készítésű fogpor

A tegnapi általánosabb jellegű bejegyzés után ma két példát szeretnék bemutatni arra, hogy hogyan is használhatjátok a tegnap tárgyalt illóolajokat. Mindkét készítmény az én saját kelléktáramból való, mindkettőt többször elkészítettem és régóta rendszeresen használom.

Az első egy fogpor. Mindenféle információk terjengenek a fogkrémekről és összetevőikről, melyeket én - laikus lévén - sem cáfolni, sem megerősíteni nem fogok. Bár a saját készítésű fogporomat éppen az ilyen kósza hírek hívták életre, de azért használom máig is, mert szimplán bevált és szeretem.

Hozzávalók:

- Dentomin ásványi fogpor (natúr, nem illatosított-ízesített!)
- szódabikarbóna
- só
- stevia por
- illóolajok: fodormenta, borsmenta, teafa, stb...


A Dentomin fogporral önmagában is lehet fogat mosni. Egy természetes ásvány, finom porrá őrölve. Ha azért szeretnéd lecserélni a fogkrémedet, hogy ellenőrizhető legyen, hogy milyen összetevőket veszel a szádba, akkor ne az ízesített, illatosított változatát vedd meg, hanem van belőle natúr, amit mi majd szépen ízesítünk. :) Az alap fogporon kívül tehát az összes hozzávaló opcionális. Leírtam mindent, amit bele lehet rakni, de én sem szoktam mindig mindent. Szódabikarbónával is szoktak fogat mosni, de nem javasolják minden nap. Én csak egy keveset teszek a fogporba, fehéríti a fogakat, de kis mennyiségben nem árt. Egy kevés finom szemcséjű tengeri sót vagy Himalája-sót is lehet bele keverni, de ez már az abszolút kihagyható kategória. A Steviát akkor javaslom, hogy azt szeretnéd, ha a fogporod édes legyen. Illóolajokból a felsorolt hármat javaslom, ezeket is szoktam használni. Nem tudom, más illóolajok hogyan viselkednének, ezek nekem beváltak, friss utóérzést hagynak maguk után.

Kérlek, véleményezzétek a receptet, ha szimpatikus, próbáljátok ki és számoljatok be az eredményről! :)
Szép napot és jó hétvégét! :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése