2014. szeptember 16., kedd

Sütőtökfasírt - avagy a tervek és a valóság

A fasírt kivételesen a terv szerint sikerült, ellentétben sok minden egyébbel. :) Mikor a bevásárlólistát megírtam, a szokásos beszerzési forrásokból indultam ki és nem vettem számításba, hogy itt még nem tudom, mit hol érdemes venni. Nagy lelkesen elindultam a piacra, de sokkolt a 350 Ft-os jégsaláta (jégsalátaszezonban, amikor maximum a felébe kellene kerülnie!!!), úgyhogy némileg változtattam a terven.
Van többféle bevásárlási trükk, amiről hallottam/olvastam. Az egyik az, hogy írj bevásárlólistát, és ha törik, ha szakad ragaszkodj hozzá. Azt vedd, amit felírtál és mást ne. Aztán van olyan is, hogy mindig azt vedd, ami jó áron van. Ezt ugye első blikkre veszélyesnek tartjuk, mert sokan esnek abba a csapdába (mi természetesen sosem), hogy MINDENT megvesznek, ami akciós, aztán otthon jönnek rá, hogy a cuccok felére semmi szükség nem volt. De higgyétek el, az első verzió is rejt veszélyeket. Hogy a jágsalátán ne csámcsogjak, a kisebb boltokban a barnarizs is egészen horror áron van (de megvettem...). Lényeg a lényeg, csodás ebédet rittyentettem kicsit más alapanyagokból mint terveztem.


Sütőtökfasírt petrezselymes barnarizzsel és káposztasalátával

És akkor jöjjön a rég óhajtott recept! :)

Sütőtökfasírt
Ő volt az áldozat. Szinte sajnálom. Szinte.


egy jól megtermett Hokkaido tök fele
2 tojás
annyi zsemlemorzsa, amennyit felvesz

1 csipet bors
1 csipet szerecsendió
1 csipet fahéj (aki ódzkodik a fahéjtól sós ételekben, kihagyhatja, de ad neki egy pikáns ízt)
1 gerezd fokhagyma
3 teáskanálnyi titkos összetevő: Mama-féle házi készítésű vegeta
1 teáskanálnyi másik titkos összetevő: Mama-féle őrölt aszalt paradicsom

Egyre inkább meggyőződöm arról, hogy nincs az az alapanyag, amiből tojás és zsemlemorzsa hozzáadásával ne lehetne fasírtot készíteni. :)
A legnehezebb és legundokabb része az elején van: meghámozni és lereszelni a tököt. Miután felsöpörted, lemostad a hűtőről, a tűzhely oldaláról és a falról a szétrepkedett tökreszeléket, a megmaradt részbe üss bele két tojást, tedd bele a fűszereket, keverd össze, és adj hozzá annyi zsemlemorzsát, hogy formázható legyen. A sütésnél arra ügyelj, hogy kis fokozaton süsd, mert a tök magas cukortartalma miatt hamar megbarnul. (Igen, a tök miatt. Nem az én hibámból égettem el a felét!)
A fasírt frissen és ropogósan szerintem mennyei. Édeskés és fűszeres, el tudnám képzelni valami finom mártogatóssal is.

A barnarizst egyszerűen megfőztem. A hiedelem ellenére nem elég a kétszeres mennyiségű víz hozzá, jóval több kell. Mikor megfőtt, apróra vágott petrezselymet kevertem hozzá.

A saláta káposztából paprikából és paradicsomból készült. Csak olívaolajat és sót tettem rá. (Nem szeretem a cukros-citromos salátaönteteket...)



Próbáljátok ki ezt a fasírtot, amíg sütőtökszezon van! Várom a tapasztalatokat és az esetleges receptváltozatokat kommentben itt vagy a facebookon! Ha képet is mellékelsz, megosztom a blogban! :)




4 megjegyzés:

  1. Nyammiii :333
    Nekem nagyon bejött első ránézésre,majd még ki fogom próbálni!! :*

    VálaszTörlés
  2. A sima rizsnél kell 2-2,5-szeres víz, a barnához 3-szoros kell.
    Kicsit elriasztott a hűtőről letakarítandó reszelék. :) Persze lehet, hogy robotgéppel más lenne a helyzet, de azt meg el kell mosogatni utána. :) Úgyhogy azon filóztam, hogy esetleg előre megsütött (sütőben) tökkel valami hasonlót nem lehet összehozni? És akkor krémes állagú lenne, talán gyorsabban megsülne .... csak hangosan gondolkodom. Nagyon finomnak néz ki.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm, igen, 3-szoros víz kell hozzá. A hűtőről letakarítandó reszelék részben "költői" túlzás volt... :) Egy jó reszelővel simán le lehet reszelni úgy, hogy a tálban maradjon. Bár én akármit reszelek, katasztrófa-sújtotta övezet marad utána. :)

      Törlés