2014. szeptember 14., vasárnap

Költözés és ruhatár-leltár

Épp Nagydorognál suhan el a vonatom, mikor ezt a bejegyzést írom. Ma van a költözés nagy napja, amikor is összepakoltam annyi cuccot, amennyi az életben maradáshoz, illetve az új életem elkezdéséhez kell. Mivel nagy tapasztalatom van abban, hogyan kell az utolsó pillanatban pánikszerűen egy hétre összepakolni és katasztrófa sújtotta övezetként hagyni ott a szobámat, úgy döntöttem, ezúttal nem bízom a véletlenre az összepakolást. Erre a másik nagyon súlyos indokom az, hogy most egy elég kicsi szobába fogok költözni, ahova relatíve kevés cucc fér. Hogy mégis érzékelni tudjátok az arányokat: a szüleimnél egy 30m2-es szobában lakom, ahol egy négyrészes szekrénysorban vannak a ruháim. Az előző albérletemben szintén egy négyrészes szekrénysor volt – mindkettő szinte tele ruhákkal -, és mikor hazaköltöztem, 8 szekrénnyi ruha került a 4 szekrénybe, hogy az egyéb kütyükről, tonnányi könyvről és kottáról ne is szóljak. Ezek túlnyomó többsége még nyár közepe óta dobozban van, és egyáltalán nem fog az új albérletbe kerülni. Ezen kívül hajlamos vagyok arra, hogy olyan ruhákat, cipőket, kabátokat tároljak, amikről a szívem mélyén tudom, hogy nem fogom őket hordani. Emiatt sokkal több cucc gyűlik össze a szekrényeimben a szükségesnél, ami gyakran káoszt eredményez, és persze elég kínos költözésnél.
Éppen ezek miatt döntöttem úgy, hogy kitalálom, mennyi ruhára van szükségem a hétköznapokban, és az albérletben csak és kizárólag annyit fogok tartani. Tegnap este összeírtam egy listát, ami ezeket a tételeket tartalmazza. A lista kissé öszvérre sikerült. Részben azt tükrözi, mennyi dologra van ott szükségem, de mivel nem akartam mindent egyszerre felvinni, ezért leredukáltam egy szállítható mennyiségre. Ez persze még nem azt jelenti, hogy végleges és teljes a lista, hiszen menet közben derül ki, ahogy figyelem magamat és a szokásaimat, hogy mire lesz valóban szükség.
Most azt a listát szeretném megosztani veletek, ami szerintem minden olyan cuccot tartalmaz, amire feltétlen szükségem van, és ami egy kis lakásban nem fog káoszt okozni.


Ruhafélék

Otthoni ruhák
1 melegítőnadrág
1 pulóver
2 póló
2 pizsama
1 köntös


Hétköznapi ruhák
4 nadrág
4 szoknya (szoknyás vagyok…)
15 fölső (rövid és hosszú ujjúak vegyesen)
3 kardigán
1 átmeneti kabát (kora ősszel persze)


Alkalmi ruhák

1 fekete nadrág
1 konszolidált fekete fölső
1 nem konszolidált fekete fölső ;)
1 fekete ruha (eredetileg a kis feketét akartam, de végül a nagy feketét pakoltam be)
1 csini szoknya
1 fehér fölső


Fehérneműk

15 bugyi
4 melltartó
10 pár zokni
néhány harisnyazokni és nylonharisnya


Cipők (kora ősszel)

1 lapos futkosós (tornacipő)
1 közepes sarkú elegáns 
1 kockasarkú fekete
1 papucs


Táskák (mind Anyu varrta őket)

1 nagy farmertáska
1 egészen kicsi farmertáska
1 nagy elegáns táska
1 közepes méretű barna táska


Kiegészítők, pipere

1 neszesszernyi sminkcucc (ha gondoljátok, később részletezem)
1 kis neszesszernyi bizsu
alapvető tisztálkodószerek: tusfürdő, sampon, fogkefe, fogpor (az esetemben), testápoló
néhány illóolaj (szintén később részletezem)
alapvető arcápolási szerek: arclemosó, nappali krém, éjszakai krém, arcradír, pakolás
vattakorong, fültisztító pálcika
hajkefe
2 kis és 2 nagy törülköző
1 esernyő

Ennyi cuccot vittem ma

Ezek a személyes dolgok, amik a „valahol lakáshoz” elengedhetetlenek. Ami ezen felül van, az már specifikus cucc. Ha esetleg kihagytam valami fontosat, akkor szóljatok! :)

Talán többeket meglepett a cipők kevés száma. Nagy cipőhalmozó vagyok sajnos, és ennek az a hátránya, hogy egy idő után nem férek el tőlük, illetve, hiába van az albérletemben 20 pár cipő, egy évszakban úgyis leginkább 4-6 párat használok. Most egyelőre ennyire szűkítettem, de fog még kelleni egy vízhatlan cipő, és persze később egy csizma.
A konyhával szerencsém van, mert nagyszerűen felszerelt, éppen ezért úgy gondoltam, csak azt a néhány dolgot viszem el, ami nincs és jó lenne, ha lenne: egy vízforraló, egy víztisztító kancsó, egy wok, egy serpenyő és még egy-két edény. A konyhafelszerelésről hamarosan szeretnék egy önálló bejegyzést, ahol azt szeretném megmutatni, leírni, hogy szerintem mik azok a szükséges konyhafelszerelési eszközök, amik praktikusan kihasználhatók, és amikkel jól el lehet lenni egy kicsi konyhában.
A listában jeleztem, hogy a sminkcuccokról is fogok külön írni. Mivel az elmúlt néhány évben temérdek beautyguru temérdek videóját néztem meg, és rendszeresen sminkelem magam, van elképzelésem arról, hogy mi lehet az a minimális sminkcucc, ami szükséges egy lánynak, és amivel ízléses, változatos és egyszerű sminkeket tud készíteni.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése