2014. szeptember 24., szerda

Te mennyit költesz reggelire?

A jég hátán megélő üzemmód életbe lépésével elkezdtem fülön csípni és lehetőség szerint visszaszorítani az indokolatlanul nagy kiadásaimat. Például nem veszek (annyi) sminkcuccot, nem veszek ruhát és cipőt, ha csak nem tényleg szükséges. De bármennyire is furcsa, eddigi megfigyeléseim szerint a legtöbb indokolatlan vagy csökkenthető kiadás az élelmiszerekkel, evéssel és ivással kapcsolatos.
A reggeliket általában igyekszem itthon megoldani, mielőtt elindulok valahova, részben gazdasági okokból, részben mert így átgondoltabban, egészségesebben és nyugodtabban lehet összeválogatni és megenni a reggelimet. De vannak olyan esetek, amikor épp elfogy valami itthon, vagy épp nincs időm reggelit készíteni, ezért kénytelen vagyok útközben venni valamit.
Szerencsére nem vagyok rendszeres kávéfogyasztó (na, nem a kávé ízén múlik, mert akkor az lennék), így ez nem tartozik az alapfelszereléshez. A legegyszerűbb ilyenkor egy útba eső pékséget megtámadni, ahol bár nagyon finomakat lehet enni, de csupa nem túl egészséges dolgot, nem kevés pénzért. Ma reggel is így alakult, hogy nem tudtam itthon reggelizni, így az Örsnél próbáltam valami reggelinekvaló után nézni. Tudtam, hogy péksütit fogok venni, ezért, hogy előre kompenzáljam, egy zöldségesnél vettem két szép, érett körtét 365 Ft-ért. Majd a Fornettinél vettem egy sajtos pogácsát és egy kakaós csigát 350 Ft-ért. Ez így együtt több mint 700 Ft volt... Gondolkodjunk... Mivel házi könyvelést vezetek és félreteszem a blokkokat, könnyedén össze tudok rakosgatni néhány listát, hogy milyen élelmiszereket vehettem volna még ebből a 700 Ft-ból, ha nem az útközben megevés a cél, hanem otthon készült volna belőlük reggeli.

Lássuk:
1. 
fél kg tk kenyér 199 Ft
350 g mogyoróvaj 549 Ft
Összesen: 748 Ft

2. 
1 kg búzadara 179 Ft
1 l tej 169 Ft
250 g mazsola 269 Ft
Pöttyös túrórudi 95 Ft
Összesen: 712 Ft

3. 
fél kg zabpehely 199 Ft
valamennyi akciós banán 232 Ft
250 g mazsola 269 Ft
Összesen: 700 Ft

4.
fél kg tk kenyér 199 Ft
10 tojás 345 Ft 
valamennyi vöröshagyma 144 Ft
Összesen: 688 Ft

Tisztán látszik, hogy ennyi alapanyagból, amit 700 Ft-ért venni tudok, nem csak egy reggeli jön ki. Természetesen az egyes összetevőket másra is fel tudom használni, de szerintem nagyon is látványos a különbség a péksütis változathoz képest. És egy zabkása banánnal és mazsolával szerintem semmivel nem rosszabb reggeli (legalábbis tápérték szempontjából), mint egy kakaós csiga és egy sajtos pogi.

Te mennyit költesz reggelire? Számoltad már?

Szép napot! :)




6 megjegyzés:

  1. Ez egy nagyon jó gondolat. Köszi az ötleteket. Még néhány ötlet. A kásákhoz mazsola helyett egy kevés kókuszreszelék, darált dió, friss-fagyasztott-aszalt gyümölcs. Ha nincs mogyoróvaj, akkor a lekvár is megteszi, árban kb ugyanannyi. Műzli gyümölcslével, esetleg kakaóval vagy egy joghurt.

    VálaszTörlés
  2. Köszönöm, nagyon jó ötleteket adtál!!! :)
    Igazából azért pont ezeket a dolgokat írtam, mert ezeket vettem az elmúlt néhány napban, így kéznél volt a blokkjuk, tehát meg tudtam nézni, hogy egész pontosan mennyibe kerülnek. :)

    VálaszTörlés
  3. Szia Zsuzsi!
    Kérlek, írd meg, hol kapható ennyiért mogyoróvaj. Pont ma akartam venni, de sajnos ennél jóval drágábban...
    Köszi! Szép napot! :)

    VálaszTörlés
  4. Egy Sparban vettem, akciósan, úgyhogy szerencsém volt...

    VálaszTörlés
  5. nekem a napi étkezésem 800 HUF, nem nagyon érné meg 700-ért reggelizni :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Wow! Hogyan jött ki ez az összeg? Arra is kíváncsi vagyok, hogy hogyan számoltad ki, de arra is, hogy néz ki egy napi vagy egy heti menü Nálad. Kérlek, írj róla részletesebben! :)

      Törlés