2014. november 27., csütörtök

Kevés cuccal élni: boldogabb és olcsóbb

Ma megállapítottam, hogy mióta elkezdtem a blogot írni rengeteg dologban változott az életformám. Nem a blog miatt, részben a változás már korábban bontakozóban volt, részben bizonyos külső körülmények miatt. Ilyen körülmény az, hogy elmúltak a diákéveim és ezzel együtt a havi fix bevételem is megszűnt, nekem kell előteremtenek magamnak. Ennek következtében sokkal jobban odafigyelek a kiadásaimra. További fontos körülmény, hogy egy egészen kicsi szobába költöztem, ahova fizikailag nem fér be annyi cucc, amennyi között egyébként élek. És a harmadik körülmény, hogy megismertem Valakit, aki nem csak boldogságot és a szeretettség érzését adja meg, de általa és vele egy csomó új dologba belekóstolok.
Az elmúlt pár évben nagyon nagy hobbim lett a sminkelés, bújtam a sminkvideókat és összevásároltam mindenféle hasznos és haszontalan sminkcuccot. Pár napja, mikor a Kedvessel a karácsonyi ajándékokról beszélgettünk, megemlítette a sminkcuccokat, mint egy jó ajándéklehetőség számomra. Akkor és ott rá kellett döbbennem, hogy pillanatnyilag nem akarok új sminkcuccokat. Rengeteg van, és csak akkor veszek valamit, ha elfogy. Tipikusan a szempillaspirál ilyen, annak a szavatossága is viszonylag rövid, de úgy ennyi. Az meg most éppen van. Ezen kívül néhány héten belül több olyan lány arcát láttam smink nélkül, akikről tudom, hogy naponta sminkelnek. (Értsd: alapozó, púder is minden nap.) Ekkor lettem borzasztó hálás azért, hogy én nem kerültem bele ebbe az őrületbe jobban, és sikerült megőrizni a szinte hibátlan arcbőrömet. (Valaki azt mondta, gyönyörű... :))) Részben azért hagytam fel a "nagyüzemi" sminktémával, mert elteltem vele, amit akartam, megtanultam, és használom is, de nem akarok a megszállottja lenni, részben pedig azért, mert elég sokba kerül. Mint ahogy az is sokba kerül, ha folyton ruhákat veszek. Még ha turkálóból is, de rájöttem, hogy nőként is el lehet lenni nagyon kevés, de jól kombinálható ruhadarabbal. Mióta el tudom hinni, hogy a ruháimba és a bőrömbe bújtatott tartalom sokkal érdekesebb, mint a ruháim, nem zavar, hogy egy jó pár évvel ezelőtt vásárolt kabátban és cipőben járok.
Rengeteg előnye van ennek a változásnak. Például, hogy már tényleg nem izgat, mit gondolnak rólam az emberek, ha rám néznek. Sőt! Kicsit vicces. :) Van egy kis fekete ruhám, amit kb két éve vettem a Tesco-ban, leárazva. Ha valahova csinosan kell felöltözni, gyakran ez van rajtam. És mindig megdicsérik. Igaz, hogy igyekszem apró kiegészítőkkel változatossá tenni, de a két évvel ezelőtt vett, azóta sokat hordott Tesco-s ruha kapja a számtalan dicséretet. Miért vegyek minden alkalomra másikat, amiben ott a kockázat, hogy nem fog ilyen jól állni?
További előny: kevesebb vásárlás, kevesebb cucc, nagyobb rend. Még pár hónappal ezelőtt is sokat küszködtem azzal, hogy rendet tartsak a szobámban, és, hát nem mindig én arattam győzelmet. A legutálatosabb dolog az, amikor sietek valahova, készülök, előszedem a fél ruhatáramat, hogy kiválasszam a legmegfelelőbb darabokat, kipakolom a három bőröndnyi sminkcuccomat és kiegészítőmet, és mire nagy nehezen elkészülök, nincs időm visszapakolni azt, amit végül is nem használtam. És ezért ahányszor elmegyek otthonról, mindig rumlit hagyok otthon. A legrosszabb az, hogy azért nem találom meg pl a legmegfelelőbb ruhadarabokat, mert hemzsegnek a szekrényemben azok, amik csak úgy vannak, de sosem fogom felvenni őket, és ezt pontosan tudom. Ha pedig nekiállok takarítani, be kell táraznom hozzá kétórányi háttérzenét. Nos, ilyen az elmúlt hónapokban nem történt. Ennyi ruhából nem nehéz választani, mert nincs sok és nagyjából mindegyik illik mindegyikhez. Ebből válogatok, ennyi. Nem vagyok tőle se kevesebb, se boldogtalanabb. Öltözés után nincs a szobám teleszórva ruhával, és ha rendet rakok, jóformán egy ötperces track elég. :) És tök jó hazaérni, mert rend van. Indulás előtt két perc alatt helyre tudok rámolni mindent, és el van intézve. 
A boldogság titka - úgy látszik -, nem az, ha sok cucc van a birtokodban, és sok lehetőséged van, hogy újabbakat birtokolj. Ti hogy látjátok?

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése