2014. december 2., kedd

Mai reggeli: köleskása és zöldturmix

:) Nagy felfedezést tettem: az egészséges ételalapanyagok sem kerülnek többe, mint az egészségtelen kaják. Akkor, hogyha az egészségtelenek helyett és nem mellé veszem őket. Például 1500 Ft-ból két szatyor zöldséggel-gyümölccsel térhetek haza, de ugyanennyit simán rá lehet költeni péksüteményre és kávéra egy pékségben. Nem elég, hogy a zöldségekben-gyümölcsökben összehasonlíthatatlanul több vitamin és értékes tápanyag van, de ez a mennyiség napokig kitart, nem úgy mint a 15 alatt bedobott kávé és péksüti.
Tény az is, hogy a kávé-péksüti kombinációval nincs semmi munka, csak meg kell venni és meg kell enni, ugyanez nem igaz mondjuk a gránátalmára, de úgy gondolom, megéri ez a kis munka. 
De térjünk a tárgyra: a mai reggelim. Húzós nap elé nézek, tehát a megfelelő reggeli elengedhetetlen. Ma egy jó kis mazsolás köleskását készítettem mákkal és mézzel, és hozzá egy nagy adag zöldturmixot.



Köleskása


6 ek köles
1 marék mazsola
víz
csipetnyi só
mák
méz

A kölest egy száraz lábasban feltettem a tűzre melegedni (nem pirulni!), majd beleszórtam a mazsolát és felöntöttem forrásban lévő vízzel. Egy csipet sót tettem bele és megfőztem. Néha kellett pótolni a vizet és a végén kis lángon megvártam, hogy elfőjön, így a köles szinte "gurulós" lett. Mákkal és mézzel ízesítettem.

Zöldturmix
1 alma
1 jó érett banán
egy marék friss nyers spenót és sóska vegyesen
egy csésze víz
egy marék gránátalmabogyó díszítésnek (opcionális)

Az egészet összeturmixoltam, egy kis gránátalmát szórtam a tetejére. Ez egy zöldturmix alaprecept. Úgy tapasztaltam, almával és banánnal a legfinomabb, és sóskából vagy spenótból csak az egyik is elég. De lehet még sokféle gyümölccsel vagy sokféle zöld levéllel.

Szép napot nektek! :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése