2014. november 26., szerda

Sárgaborsópástétom - saját fejlesztés! :)

Hétvégén otthon voltam a szüleimnél. Vasárnap este apu megkérte anyut, hogy készítsen neki másnapra valami pástétomot, amit elvihet a munkahelyére reggelire. Ayunak semmi kedve nem volt hozzá, mert nagyban varrt éppen, ezért úgy gondoltam, magamra vállalom a feladatot. Nem tudtam még, milyen alapanyagokat fogok használni, úgyhogy abból készítettem, amit találtam otthon. Végül egy meglepően finom sárgaborsópástétom lett belőle, amit ma magamnak is megkotyvasztottam. :) Másodszorra is úgy gondolom, jó cucc, úgyhogy megosztom veletek is. :)



Hozzávalók:
- fél bögre sárgaborsó
- egy nagy hagyma
- kevés kókuszzsír
- só
- borsikafű
- bazsalikom

A sárgaborsót feltettem főni sós vízben. Gyakran rá kell nézni és pótolni a vizet, mert könnyen kifut és leég. Mikor már szinte megfőtt, az apróra vágott hagymát egy kis vízzel elkezdtem párolni. Azért nem zsiradékban, hogy szétfőjön és megkaramellizálódjon a hagyma. Gyakran kell keverni és sokszor kevés vizet aláönteni. Közben a sárgaborsó szétfőtt, de ez is volt a cél. (Franc akar turmixolni. :D ) Mikor már a hagyma is teljesen megpuhult, tettem rá egy kis kókuszzsírt és megfűszereztem. Belekevertem a sárgaborsót, párat rottyant és kész is. :) Nem mondom, hogy nagyon gyorsan készül, oda is kell figyelni rá, ellenben olcsó, kiadós, finom és egészséges. :)


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése