2015. április 27., hétfő

Ne hidd el, amit mondanak rólad!

Hétvégén voltam egy fiatal felnőtteknek szóló konferencián. Remek előadásokat hallottam, és ennek egy morzsáját, kicsit továbbgondolva szeretném megosztani Veletek.

A civilizált világ a trendektől hangos. Míg 25-30 éve és még régebben azt mondták meg az embereknek, hogy mit csináljanak, ma az harsog a médiából, hogy ha nem veszed meg ezt vagy azt, akkor nem vagy normális, nem leszel elég szép, elég fitt, elég karcsú, fájni fog a fejed, lemaradsz valamiről. Emiatt állandó kényszerben vagyunk. Nem a szocializmust akarom védeni (nincsenek konkrét emlékeim és rossz vagyok töriből), de úgy gondolom, kevésbé veszélyes dolog, ha megmondják az embereknek, mit csináljanak. Vannak keretei az életnek, mégha igazságtalanok és túlságosan szűkre szabottak is. De legalább kiszámítható. Ma elvileg mindent szabad, ezért az emberek egymást kötözik meg. Ha az egyik barátomnak hatalmas új TV-je van, akkor úgy érzem, le vagyok maradva, és nekem is szereznem kell, ha lehet, még nagyobbat. Mert, ha nem, akkor milyen béna vagyok. És, ha megveszed, attól nem fog megváltozni az életed.

A Te értékedet nem a vagyontárgyaid határozzák meg. Nem a pénzed, és nem is az, hogy mennyire vagy trendi. Neked alapjáraton felbecsülhetetlen értéked van. Akkor is, ha nincs diplomád, esetleg érettségid sem. Akkor is, ha nincs stílusod vagy rossz a helyesírásod. Akkor is, ha nincs pénzed a legmenőbb dolgokra. Mert Te királylány vagy királyfi vagy. Hidd el nekem! :)


1 megjegyzés: