2015. április 20., hétfő

Doktori kutatás újratöltve

Mikor tavaly nyáron kiderült, hogy én bizony nem leszek (mostanában) brémai muzsikus, tudtam, hogy új célokat kell találnom az életben. Szeptemberben úgy döntöttem, életre hívom ezt a blogot, hogy az írás segítsen az útkeresésben, és dokumentálja a mindennapjaimat. De valahogy túl kicsi és túl homályos célokat sikerült kitűznöm. Azt, hogy boldoguljak, hogy megéljek, hogy azért megmaradjon az éneklés... Semmi konkrét.
Amit fő célul tűzhettem volna ki, mindvégig az orrom előtt volt, de annyi gátlást és önbizalomproblémát szedtem össze a doktori iskola alatt, hogy még nem volt lelkierőm éppen ezt kitűzni. Pár hete viszont úgy döntöttem, ismét belevágok. Most nincs a nyomás, nem érzem azt, mintha valaki mindig a sarkamban lenne, hogy kellő pillanatban csóválja a fejét, hogy mennyire nem haladok. Semmi gond, múlt elfelejtve, a jelen pedig az, hogy amint felállok a székből a poszt megírása után, szaladok a könyvtárba örömmel, mosolyogva, hogy kézbe vehessem Farkas Ferenc műveit. 
A folyamatot az indította el, hogy mostanában válik kutathatóvá egy jelentős forrásanyag, amiből dolgozni fogok. Persze a munkának nekiállhattam volna korábban, de valahogy mindig halogattam, nem volt erőm hozzá. Viszont valahol nem volt ok nélkül, hogy ennyit kellett várnom, hiszen az eltelt időben olyan bennem lévő erőforrások kerültek felszínre, amikre most nagy szükségem van. Például egy munka kapcsán megtanultam gátlások nélkül e-mailben kéréseket megfogalmazni idegen embereknek. Lehet, hogy nem tűnik nagy dolognak, de kellett, hogy ebben rutint szerezzek. Azt is meg kellett tanulnom, hogy ha egy út nem vezet tovább, akkor sürgősen kell keresni egy másikat. Hátha a kettő mégis találkozik egyszer. És az, hogy zsákutcába futottam, nem jelenti azt, hogy minden út zsákutca. Azt viszont jelenti, hogy már eggyel kevesebb zsákutca van, amibe bele fogok szaladni. És talán a legfontosabb: óvatosan az elméletek gyártásával! Minden lehetséges információt össze kell gyűjteni, mielőtt egy nagy igazságot (vagy annak hitt dolgot) kijelentenék. Ugyanis ha egy általam gyártott elmélet mentén haladok, önkéntelenül is annak igazolását keresem, ami eltorzítja a valóságot és eltereli a figyelmemet az egyéb részletekben megbújó fontos dolgokról.

Na, mennem is kell! Szép napot Nektek! :)

1 megjegyzés: