2014. december 3., szerda

Sóskaleves percek alatt -recepttel

A hétvégén az én drága Mamikám még tudott szedni nekem friss sóskát a kertből. Ennek egy részét félretettem zöldturmixhoz, a többiből pedig finom levest főztem a hagyományos családi recept alapján. Azt kell mondanom, ez a leves egyike a leggyorsabban és legegyszerűbben elkészíthető ételeknek. A sóskapucolástól a szervírozásig kb 15 perc. El se hinném, ha nem én csináltam volna. A neten sokféle sóskaleves receptet lehet olvasni. A legtöbb tejjel készül, a sóskát leturmixolják és külön megfőtt tojást kockáznak bele. Mama levese annyiban különbözik, hogy nem tej, hanem egy tejfölös habarás van benne, a sóska többnyire cafatokban marad, a tojást pedig belecsurgatja. Nade nézzük csak sorban.

Sóskaleves - kb 2 fő részére

kb 4 marék sóska
kevés olaj
cukor/stevia
másfél kanál liszt
két kanál tejföl
egy (vagy két) tojás

A sóskaleveleket megmostam, a vastagabb ereket kitéptem, és kis olajon megfonnyasztottam a leveleket sóval és pár csepp steviával. Mikor teljesen barna lett, felengedtem kb 1 liter forrásban levő vízzel, majd lisztes-tejfölös habarással besűrítettem. Mikor felforrt, belecsurgattam egy felvert tojást. Nem vagyok nagy tojásevő, úgyhogy elég volt egy tojás, de persze lehet bele többet is rakni. Sőt mama szokta az egész tojást is beleengedni, de én jobban szeretem, ha cafatos. :)

Szép napot! :)

1 megjegyzés: