2014. december 9., kedd

Zabos vagyok! Fűszeres zabkeksz percek alatt

Reggel bevillant a gondolat, hogy zabkekszet kellene sütnöm reggelire. Átnéztem pár receptet, aztán megnéztem, mi van itthon, és összeállítottam. Kitalálástól sütőből kivevésig fél óra volt nagyjából. Aztán dolgoztam egy kicsit, és utána sütöttem egy dupla adagot. :)

Hozzávalók: (kb 30 keksz)

3 tojás
kb 3 ek olvasztott kókuszzsír vagy olaj
egy alma
egy marék nagy szemű zabpehely
kb 20 dkg apró szemű zabpehely
mézessütemény fűszerkeverék
egy marék sótlan mogyoró
stevia
csipet só
kevés szódabikarbóna

Az almát lereszeltem egy tálba és ráütöttem a tojásokat, bele a zsiradékot és a mézessütemény fűszert, a sót és jól összekevertem. Steviával édesítettem, egy kis szódabikarbónát szórtam bele. A mogyorót próbáltam összetörni. (Ne próbáljátok meg zacskóba tenni és hozzávágni a konyhapulthoz, mert kihasad a zacskó és szétpotyog a mogyoró. Egyik ismerősöm mondta...) Annyi zabpelyhet öntöttem bele, amennyit ez a cucc felvett, majd kis gombócokat formáztam, amit a tepsiben ellapítottam. Pár perc alatt megsül.
Így néz ki: 


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése