2016. október 4., kedd

Újabb teakeverékek rekedtség ellen

A torkom már nem fáj, már nem nagyon köhögök, de egy állandó rekedtség sajnos még van, ami miatt nem tudok rendesen énekelni. Így hát tovább kísérletezem a gyógyteákkal, hátha segítenek.
Ma két teakeveréket találtam ki, az egyiket meg is valósítottam, épp iszogatom... Mivel az előző influenzás teakeverékemből kihagytam az izlandi zuzmót, gondoltam, most bepótolom. Mindenki szerint csodálatos hatása van, de valami förtelmes íze. Borzasztó keserű, teljesen uralja a forrázat ízét, bármilyen keveset rakok bele. Mondjuk szegénykém, amilyen zord környezetből származik, nem is csodálom, hogy így megkeseredett. Kakukkfüvet tettem hozzá, ami szintén rendkívül hatásos, és finom, aromás íze van. Halványan felsejlik a zuzmó keserű íze mellett. Ezen kívül orvosi pemetefüvet raktam bele.
Mindhárom gyógynövényt ajánlják köhögés ellen, de úgy egyáltalán, mindenfajta torokbajokra is. Valószínűleg egy másik keverékkel felváltva fogom inni, mert szörnyű az íze. :D De reggelre jó, garantáltan felébreszt.
Tehát az egyes számú rekedtség elleni keverékem összetétele:
Izlandi zuzmó
Kakukkfű
Orvosi pemetefű

Egyelőre tesztelés alatt van, lehet, hogy nem ez a legoptimálisabb összeállítás, de majd rögzítem a későbbi tapasztalataimat is.

A kettes számú keveréket estére tartogatom:

Szurokfű
Apróbojtorján
Kakukkfű

Ennek elvileg kellemesebb lesz az íze, de a hatása hasonló. Kíváncsi vagyok...

És még egy harmadik változat:

Izlandi zuzmó
Körömvirágszirom
Martilapu

A zuzmó ellenére egészen tűrhető íze van. Lehet, hogy a kakukkfű tupírozza fel a keserűségét.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése