2015. május 24., vasárnap

Hálakönyv és naplóírás

Néhány hónapja, talán a női konferencián hallottam, hogy mennyire hasznos minden nap összeírni legalább öt dolgot, amiért aznap hálás vagyok. Akkor el is határoztam, hogy veszek egy kis noteszt, hogy legyen mibe felírnom. Teltek a napok-hetek, és valahogy elmaradt ez a dolog, pedig többször gondoltam rá, hogy milyen jó lenne, végül el is felejtettem.

Aztán múlt héten Anna barátnőmtől kaptam egy csodaszép cicás naplót. Ahogy vittem haza, nézegettem a pazar színeit és a cuki cicákat rajta, és azon gondolkodtam, vajon mit is fogok beleírni. Egy naplóm már van, ami szintén szép és nagyon szeretem, de abba is régen írtam. Aztán ahogy hazaértem, kinyitottam a naplót, hogy jobban szemügyre vegyem, és örömmel láttam, hogy Anna írt az első oldalára. Azt a címet adta neki, hogy "Hálakönyv". Hát, ezzel itt eldőlt a dolog. Gyorsan vettem hozzá egy színben passzoló (sötétkék) tűfilcet - mert egy különleges könyvbe szeretek mindig ugyanazzal a szépen író tollal írni -, és azóta szinte minden este írok bele egy listát, hogy mi mindenért vagyok hálás. De nem elégedtem meg ennyivel. Ebbe a könyvbe írom a legfontosabb elhatározásaimat is azzal együtt, hogy milyen eredményt várok az erőfeszítéseimért. 

Hétvégére hazajöttem Hidasra, és ezeken felbuzdulva megkerestem a régi naplómat. Elolvastam - hát, izgalmasabb volt, mint egy regény! :) Elhatároztam, hogy ezt is folytatni fogom. Csak meg kell keresnem azt a barna tűfilcet, amivel írtam bele - vagy venni még egyet. :) 

Miközben olvastam a régi naplómat, végiggondoltam, hogy korábban mennyit jelentett számomra a naplóírás. Végig tudtam gondolni a dolgaimat nyugodtan, összegezni, leszűrni tanulságokat, kipanaszkodni magam, elhatározásokat tenni, kiírni ami fáj vagy aminek örülök. Úgy érzem, most pont erre volt szükségem. Valahogy megcsappantak körülöttem a barátok, úgy érzem, bizonyos embereket elvesztettem, akik pedig fontosak voltak. De a napló olyan, mint egy barát. Csak ő mindig kiegyensúlyozott és mindig megnyílik nekem. :D

Ti írtok naplót?

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése